Upplysningskampanjer
Netdoktors webbaserade upplysningskampanjer sprider och ökar kunskapen om orsaker och behandling av olika sjukdomstillstånd.
En upplysningskampanj omfattar ett kunskapstest med lektioner, insamlande av patientdata samt fyra efterföljande informationsmejl, och tar cirka tio minuter att genomföra.
Resultat av Netdoktors upplysningskampanjer
Resultat av upplysningskampanjen HarDuRyggont.se
Ann-Charlotte Beckman, VD på Netdoktor.se AB som nominerades till Årets företagare i Stockholm år 2014 presenterar delar av resultatet av upplysningskampanjen HarDuRyggont.se.
DN tar upp ny kunskap från Netdoktors och Mag- och tarmförbundets upplysningskampanj IBD-koll.se
"Oförstående läkare, dumförklarad som patient, inkompetent personal... Svaren från de 2 655 patienter som har deltagit i enkäten är nedslående läsning".
Dagens nyheter 2016-05-24.
Läs hela artiklarna:
Dagens nyheter - sida 1
Dagens nyheter - sidan 10
Dagens nyheter - sidan 11
Resultat av upplysningskampanjen Psoriasiskoll.se
PsoriasisKoll.se hade närmare 80 000 besök och 10 000 personer genomförde hela utbildningen under 12 månader.
Kampanjen fick totalt ca 50 miljoner exponeringar i olika medier under perioden inklusive rikstäckande TV, radio och dagspress under flera tillfällen.
- PsoriasisKoll.se har varit den största kampanjen internationellt sett beträffande räckvidd och insamlad data från psoriasispatienter och anhöriga säger Per Hånell, Pressansvarig/Redaktör Psoriasisförbundet.
Pressklipp från Svt Nyheter den 29 oktober 2014.
Pressklipp från Svenska dagblandet den 15 juli 2015.