Konceptsäljare till Bonnier Healthcare
Bonnier Healthcare söker en ny medarbetare till teamet! Är du vår nya konceptsäljare?
Bonnier Healthcare
Bonnier Healthcare är en sammanslagning mellan Netdoktor, Medibas, Lyfepond, Bonnier Academy och Bonnier Pharma Insights. Tillsammans är vi Europas ledande privata aktör för patientcentrerad e-hälsointegration och kvalificerade informationstjänster för vården, patienter och industrin med en omsättning på ca 300 msek, där östersjöområdet är vår hemmamarknad.
Bonnier Healthcare befinner sig i en expansiv fas och söker nu en driven och engagerad konceptsäljare som är van att jobba med uppsökande försäljning med främst varumärkena Netdoktor och Lyfepond.
Arbetsområden:
Som Konceptsäljare kommer du att jobba mot några av världens största medieköpare och erbjuda dem kreativa annonslösningar. Läkemedels- och medicinteknikbolagen vill med sin marknadsföring öka kunskapen och kännedomen om en viss sjukdom eller hälsoproblem. Detta kan de göra genom några av Bonnier Healthcares olika annonslösningar, tex genom: sponsorskap, redaktionella koncept, native marketing, upplysnings/utbildningskoncept och nyhets och medlemsbrev mot specifik målgrupp. Du kommer primärt att bearbeta produktchefer och marknadschefer hos befintliga kunder som Bonnier Healthcare tidigare har gjort affärer med. Men det är avgörande för både din och Bonnier Healthcares framgång att du även aktivt bearbetar potentiella nya kunder.
Din profil:
- Du har minst 3 års erfarenhet inom digitalförsäljning
- Ett väl etablerat nätverk bland de största läkemedelsbolagen är ett plus men inget krav
- Erfarenhet från programmatisk försäljning
- Mycket god samarbetsförmåga och social kompetens
- God förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och vara drivande
- Du har ett resultatorienterat förhållningssätt
Vi sätter stort värde på din personlighet som förutsätts ha en rådgivande säljstil där du har stor förståelse för kundens affär och kan komma med medielösningar som svarar mot högt ställda krav. Rollen ställer höga krav på affärsmannaskap, analytisk förmåga och en vilja att utveckla Bonnier Healthcares digitala affär. I utbyte erbjuds du att få arbeta med ledande varumärken inom medicin och hälsa med mycket hög trovärdighet och få jobba med en produkt som på riktigt hjälper människor att förbättra sin hälsa. Life-Science är ett område som Bonnier verkligen satsar på framöver så för rätt person finns stora möjligheter att påverka din egen roll och din fortsatta utveckling.
Är du den vi söker vill vi att du omgående kontaktar Nicklas Sjögren på Brillo Executive Search, för mer information. Telefon: +46 70 890 53 75 alternativt via email: nicklas.sjogren@brillosearch.se
Kommentera denna artikel
Inga har kommenterat på denna sida ännu